Ώρες λειτουργίας:
Δευ – Παρ 13:00-21:00

Για ραντεβού καλέστε: 2510 839 195

Ώρες λειτουργίας: Δευ – Παρ 12:00-21:00

Για ραντεβού καλέστε: 2510 839 195

Γνωρίστε μας

sp lab logo
Speech Lab

Παιδιατρική Λογοθεραπεία Καβάλα

Το εξειδικευμένο εργαστήριο λογοθεραπείας Speech Lab παρέχει τις υπηρεσίες του από το κέντρο της Καβάλας. Αντιμετωπίζουμε με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και επαγγελματισμό μια μεγάλη γκάμα διαταραχών λόγου και ομιλίας.

Η αξιολόγηση πραγματοποιείται με σταθμισμένα τεστ και κλινική παρατήρηση. Το πρόγραμμα παρέμβασης είναι εξατομικευμένο και προσεκτικά σχεδιασμένο με γνώμονα τις ανάγκες κάθε παιδιού.

Πυραλεμίδης Στέργιος

IMG_0733

Γεννήθηκα το 1986 στην πόλη της Καβάλας, όπου ζω και εργάζομαι.Το 2009 αποφοίτησα από το τμήμα Λογοθεραπείας Ιωαννίνων του Α.Τ.Ε.Ι Ηπείρου.
Από το 2010 ασκώ το επάγγελμα της Λογοθεραπείας εντατικά, μεθοδικά και με συνέπεια.

Η συνεχής μου εκπαίδευση και επιμόρφωση, οι ετήσιες εποπτείες στην πόλη της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας για την προσωπική μου ενημέρωση σε νέα επιστημονικά δεδομένα και η επαγγελματική μου κατάρτιση, περιλαμβάνει τίτλους και εργαλεία απαραίτητα για την Επιστήμη της Λογοθεραπείας.

Οι μέθοδοι μας

Ο Λογοθεραπευτής NDT αξιολογεί και αναλύει τις αισθητικοκινητικές διαταραχές στις πρωτογενείς λειτουργίες του στόματος (λειτουργίες που σχετίζονται με τη σίτιση) και στην επικοινωνία του παιδιού. Οι διαταραχές στάσης – κίνησης συνδέονται άμεσα με τις διαταραχές σίτισης και ομιλίας, συνεπώς ο λογοθεραπευτής NDT προτείνει μια θεραπευτική παρέμβαση, που προετοιμάζει το παιδί ολιστικά αισθητικο-κινητικά για δραστηριότητες που σχετίζονται με τη σίτιση, την άρθρωση και τη φώνηση. Όπου προκύπτει ανάγκη προτείνει εναλλακτικές λύσεις επικοινωνίας.
Το πρόγραμμα Εντατικής Αλληλεπίδρασης είναι μια προσέγγιση στην οποία ο ειδικός είναι η βασική εκπαιδευτική πηγή καθώς χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος, εμπλέκει τον εκπαιδευόμενο σε μια εξελικτική ακολουθία δραστηριοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι δραστηριότητες αυτές παρέχουν στο άτομο με επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να κατακτήσει τις προ – γλωσσικές δεξιότητες της επικοινωνίας, όπως είναι η αλληλεπίδραση με τους άλλους, η εναλλαγή σειράς , η χρήση και κατανόηση της βλεμματικής επαφής, η χρήση και κατανόηση των εκφράσεων του προσώπου και το μοίρασμα της προσοχής.
Θεραπεία & Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό & Διαταραχών Επικοινωνίας: Αποτελεί ένα πρόγραμμα εναλλακτικής εκπαίδευσης, για παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, που ενσωματώνει παρεμβάσεις σε περιβάλλον, ημερήσιο πρόγραμμα, αντικείμενο εργασίας, και επικοινωνία.

Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία και θεωρία γύρω από την ανθρώπινη κίνηση που δημιούργησε ο Rudolf Laban (πρωτοπόρος και ιδρυτής της ανάλυσης κίνησης). Εφαρμόζεται με ανθρώπους όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών δυσκολίες και δίνει ίση έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών (www.sherborne-association.org.uk)

Αποτελεί ένα δομημένο πρόγραμμα με απώτερο στόχο την εκπαίδευση γονέων και φροντιστών στην κατανόηση του Αυτιστικού Φάσματος. Ταυτόχρονα λειτουργεί ως τόπος συνάντησης γονέων προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις, εμπειρίες και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των παιδιών τους όσο και τη δική τους.
Αφορά ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της επικοινωνίας για άτομα που εμφανίζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών και στοχεύει στην ανάπτυξη της κατανόησης και χρήσης του λόγου. Δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες επικοινωνίας και λόγου και να αξιοποιηθούν με ένα απλό αλλά πολύ λειτουργικό τρόπο βελτιώνοντας την κοινωνική ζωή και την καθημερινότητα. Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα περιβάλλοντα δηλαδή στο σπίτι, στο σχολείο, στο χώρο απασχόλησης και εργασίας, σε κέντρα αναψυχής και άθλησης, στο Νοσοκομείο, Οικοτροφείο κ.λπ.. Η διδακτική του προσέγγιση εστιάζεται, σε πρώτο επίπεδο, στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και γλώσσας και σε ένα υψηλότερο επίπεδο, στην κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής.
Το πρόγραμμα M.O.R.E. (Motor-Oral-Respiration-Eye) εφαρμόζεται σε παιδιά με νευρο-εξελικτικές δυσκολίες και δυσκολίες αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Βασίζεται στη νευροφυσιολογική εξέλιξη του στόματος με τη λειτουργία της αναπνοής, της κίνησης των ματιών, της προσοχής – συγκέντρωσης, της μάθησης, της εγρήγορσης, της αυτορύθμισης, της οπτικής και ακουστικής αντίληψης καθώς και της σημαντικότατης συνεργίας Απομύζησης – Κατάποσης – Αναπνοής.Εφαρμόζεται με ειδικό πρωτόκολλο, απαιτεί εξειδίκευση και χρησιμοποιείται από λογοθεραπευτή – εργοθεραπευτή – φυσιοθεραπευτή. Το σύστημα M.O.R.E περιλαμβάνει αναπνευστικές ασκήσεις καθώς και χρήση σφυριχτρών διαφορετικού βαθμού δυσκολίας σε επίπεδο κινητικό, στοματικό και οπτικό.

Οι μέθοδοι μας

boy with disability at rehabilitation center for kids with special needs

Ο Λογοθεραπευτής NDT αξιολογεί και αναλύει τις αισθητικοκινητικές διαταραχές στις πρωτογενείς λειτουργίες του στόματος (λειτουργίες που σχετίζονται με τη σίτιση) και στην επικοινωνία του παιδιού. Οι διαταραχές στάσης - κίνησης συνδέονται άμεσα με τις διαταραχές σίτισης και ομιλίας, συνεπώς ο λογοθεραπευτής NDT προτείνει μια θεραπευτική παρέμβαση, που προετοιμάζει το παιδί ολιστικά αισθητικο-κινητικά για δραστηριότητες που σχετίζονται με τη σίτιση, την άρθρωση και τη φώνηση. Όπου προκύπτει ανάγκη προτείνει εναλλακτικές λύσεις επικοινωνίας.

StethoscopeΗ μεθοδολογική και κλινική προσέγγιση που αναπτύχθηκε σε αυτή την εκπαίδευση καταδεικνύει την προτεραιότητα και τον καινοτόμο χαρακτήρα της αναπνευστικής φυσικοθεραπείας , με βάση ποσοτικοποιημένα σημεία πνευμονικής ακρόασης, ειδικής μηχανικής συμπεριφοράς και παθοφυσιολογίας των περιφερικών αεραγωγών. Η νέα ιδεολογική δομή φυσικοθεραπείας «εισπνευστική, αργή, με αντίσταση, στασική, επιβεβαιωμένη με μέσα ακουστικά, υπερηχογραφικά, βιοχημικά» αναπτύσσεται από τη χωρική γεωμετρία του πνεύμονα.

Αυτή η νέα προσέγγιση αμφισβητεί τις συμβατικές τεχνικές βρογχοπνευμονικού καθαρισμού τόσο σε ενήλικες όσο και σε μικρά παιδιά. Προτεραιότητα δίνεται  στην αναπνευστική φυσικοθεραπεία στην παιδιατρική, με βάση νέες θεραπευτικές έννοιες προσαρμοσμένες στα πιο πρόσφατα παθοφυσιολογικά δεδομένα. Η συνήθης νοσολογική ταξινόμηση των τεχνικών αναπνευστικής φυσικοθεραπείας δεν είναι ικανοποιητική επειδή τις περισσότερες φορές αγνοεί τη συγκεκριμένη σημειολογία και ειδική φυσιολογία που πρέπει να καθοδηγεί τη δράση του ασκούμενου στο πεδίο. Προτείνεται μια άλλη ταξινόμηση των τεχνικών αναπνευστικής φυσικοθεραπείας που υποστηρίζονται από τα επιστημονικά δεδομένα που αποτελούν τη βάση τους, δικαιολογούν τις ενδείξεις τους, τις αντενδείξεις τους, τα πιθανά ή αποδεδειγμένα αποτελέσματά τους. Περιγράφονται τεχνικές αναπνευστικής φυσικοθεραπείας, που δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν χωρίς τη βοήθεια της ακρόασης. Ωστόσο, η κλινική παρατήρηση από μόνη της είναι ελλιπής εάν ο θεραπευτικός συλλογισμός δεν βασίζεται στην αναπνευστική μηχανική. Και, είναι η συσχέτιση μεταξύ στηθοσκόπησης και αναπνευστικής μηχανικής που επιτρέπει, από μια «σταδιακή» έννοια της βρογχοπνευμονικής απόφραξης, να οδηγήσει σε μια ανατομική και λειτουργική ταξινόμηση των τεχνικών φυσικοθεραπείας. Τα διαθέσιμα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με το βρογχικό καθαρισμό επιτρέπουν αυτή την ταξινόμηση.

Το ουσιώδες αυτής της κλινικής προσέγγισης βασίζεται στην αξιολόγηση ενός συνόλου κλινικών συμπτωμάτων των οποίων η ακρόαση είναι το κύριο εργαλείο. Επιδεικνύουμε ότι η ακριβής ακρόαση, βασισμένη σε μια αντικειμενική ονοματολογία, καθιστά δυνατή τη σχετική τεχνική επιλογή και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων που έχουν επιτευχθεί. Η νέα ονοματολογία της πνευμονικής ακρόασης προσεγγίζεται υπό το πρίσμα ηλεκτρονικών και ψηφιοποιημένων μέσων ανάλυσης που επέτρεψαν την ποσοτικοποίηση των κλινικών συμπτωμάτων που ο φυσικοθεραπευτής πρέπει να είναι σε θέση να αξιολογήσει στον ασθενή.

Η μέθοδος του Guy Postiaux στηρίζεται σε μια νέα ιδεολογική δομή: ο πνεύμονας είναι ένα γεωμετρικό «αντικείμενο» του οποίου η απώτερη δομή δικαιολογεί τη χρήση αργής (ή ακόμη και με αντίσταση) εισπνοής για να θεωρηθεί ως η κύρια τεχνική αποσυμφόρησης που πρέπει να προηγείται όλων των άλλων τεχνικών αργής εκπνοής (ELTGOL1 , ELPr2 , DA3 ) ή βεβιασμένης (TEF4 , FET4, βήχας) προκειμένου να δράσει σε μεταβολές του περιφερικού πνεύμονα. Στόχος τους είναι να διεισδύσουν στους μικρούς αεραγωγούς – PVA 5 (σημείο εκκίνησης των περισσότερων βρογχοεκκριτικών παθολογιών σε παιδιά και ενήλικες) για να επιτρέψουν την κυψελιδική στρατολόγηση, τη θέση περιοριστικών παθολογιών (ατελεκτασία τύπου πνευμονικής συμπύκνωσης ή πνευμονίτιδα). Η εκπαίδευση περιλαμβάνει, επίσης, την παρουσίαση μιας νέας επιστημονικά επικυρωμένης μεθόδου φυσικοθεραπείας για τη βρεφική βρογχιολίτιδα.

Το πρόγραμμα M.O.R.E. (Motor-Oral-Respiration-Eye) εφαρμόζεται σε παιδιά με νευρο-εξελικτικές δυσκολίες και δυσκολίες αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Βασίζεται στη νευροφυσιολογική εξέλιξη του στόματος με τη λειτουργία της αναπνοής, της κίνησης των ματιών, της προσοχής - συγκέντρωσης, της μάθησης, της εγρήγορσης, της αυτορύθμισης, της οπτικής και ακουστικής αντίληψης καθώς και της σημαντικότατης συνεργίας Απομύζησης - Κατάποσης - Αναπνοής.Εφαρμόζεται με ειδικό πρωτόκολλο, απαιτεί εξειδίκευση και χρησιμοποιείται από λογοθεραπευτή - εργοθεραπευτή - φυσιοθεραπευτή. Το σύστημα M.O.R.E περιλαμβάνει αναπνευστικές ασκήσεις καθώς και χρήση σφυριχτρών διαφορετικού βαθμού δυσκολίας σε επίπεδο κινητικό, στοματικό και οπτικό.
Το πρόγραμμα Εντατικής Αλληλεπίδρασης είναι μια προσέγγιση στην οποία ο ειδικός είναι η βασική εκπαιδευτική πηγή καθώς χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος, εμπλέκει τον εκπαιδευόμενο σε μια εξελικτική ακολουθία δραστηριοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι δραστηριότητες αυτές παρέχουν στο άτομο με επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να κατακτήσει τις προ - γλωσσικές δεξιότητες της επικοινωνίας, όπως είναι η αλληλεπίδραση με τους άλλους, η εναλλαγή σειράς , η χρήση και κατανόηση της βλεμματικής επαφής, η χρήση και κατανόηση των εκφράσεων του προσώπου και το μοίρασμα της προσοχής.
Αποτελεί ένα δομημένο πρόγραμμα με απώτερο στόχο την εκπαίδευση γονέων και φροντιστών στην κατανόηση του Αυτιστικού Φάσματος. Ταυτόχρονα λειτουργεί ως τόπος συνάντησης γονέων προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις, εμπειρίες και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των παιδιών τους όσο και τη δική τους.
Θεραπεία & Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό & Διαταραχών Επικοινωνίας: Αποτελεί ένα πρόγραμμα εναλλακτικής εκπαίδευσης, για παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, που ενσωματώνει παρεμβάσεις σε περιβάλλον, ημερήσιο πρόγραμμα, αντικείμενο εργασίας, και επικοινωνία.
Αφορά ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της επικοινωνίας για άτομα που εμφανίζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών και στοχεύει στην ανάπτυξη της κατανόησης και χρήσης του λόγου. Δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες επικοινωνίας και λόγου και να αξιοποιηθούν με ένα απλό αλλά πολύ λειτουργικό τρόπο βελτιώνοντας την κοινωνική ζωή και την καθημερινότητα. Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα περιβάλλοντα δηλαδή στο σπίτι, στο σχολείο, στο χώρο απασχόλησης και εργασίας, σε κέντρα αναψυχής και άθλησης, στο Νοσοκομείο, Οικοτροφείο κ.λπ.. Η διδακτική του προσέγγιση εστιάζεται, σε πρώτο επίπεδο, στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και γλώσσας και σε ένα υψηλότερο επίπεδο, στην κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής.
Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία και θεωρία γύρω από την ανθρώπινη κίνηση που δημιούργησε ο Rudolf Laban (πρωτοπόρος και ιδρυτής της ανάλυσης κίνησης). Εφαρμόζεται με ανθρώπους όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών δυσκολίες και δίνει ίση έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών (www.sherborne-association.org.uk)

Bobath NDT

Ο Λογοθεραπευτής NDT αξιολογεί και αναλύει τις αισθητικοκινητικές διαταραχές στις πρωτογενείς λειτουργίες του στόματος (λειτουργίες που σχετίζονται με τη σίτιση) και στην επικοινωνία του παιδιού. Οι διαταραχές στάσης – κίνησης συνδέονται άμεσα με τις διαταραχές σίτισης και ομιλίας, συνεπώς ο λογοθεραπευτής NDT προτείνει μια θεραπευτική παρέμβαση, που προετοιμάζει το παιδί ολιστικά αισθητικο-κινητικά για δραστηριότητες που σχετίζονται με τη σίτιση, την άρθρωση και τη φώνηση. Όπου προκύπτει ανάγκη προτείνει εναλλακτικές λύσεις επικοινωνίας.

Sherborne Developmental Movement Basic Course

Η προσέγγιση αυτή βασίζεται στη φιλοσοφία και θεωρία γύρω από την ανθρώπινη κίνηση που δημιούργησε ο Rudolf Laban (πρωτοπόρος και ιδρυτής της ανάλυσης κίνησης). Εφαρμόζεται με ανθρώπους όλων των ηλικιών που αντιμετωπίζουν διαφορετικών ειδών δυσκολίες και δίνει ίση έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανοτήτων όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους μέσω κοινών κινητικών εμπειριών (www.sherborne-association.org.uk)

Cygnet programme

Αποτελεί ένα δομημένο πρόγραμμα με απώτερο στόχο την εκπαίδευση γονέων και φροντιστών στην κατανόηση του Αυτιστικού Φάσματος. Ταυτόχρονα λειτουργεί ως τόπος συνάντησης γονέων προκειμένου να ανταλλάξουν απόψεις, εμπειρίες και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των παιδιών τους όσο και τη δική τους.

More and Gravity:

Το πρόγραμμα M.O.R.E. (Motor-Oral-Respiration-Eye) εφαρμόζεται σε παιδιά με νευρο-εξελικτικές δυσκολίες και δυσκολίες αισθητηριακής ολοκλήρωσης. Βασίζεται στη νευροφυσιολογική εξέλιξη του στόματος με τη λειτουργία της αναπνοής, της κίνησης των ματιών, της προσοχής – συγκέντρωσης, της μάθησης, της εγρήγορσης, της αυτορύθμισης, της οπτικής και ακουστικής αντίληψης καθώς και της σημαντικότατης συνεργίας Απομύζησης – Κατάποσης – Αναπνοής.Εφαρμόζεται με ειδικό πρωτόκολλο, απαιτεί εξειδίκευση και χρησιμοποιείται από λογοθεραπευτή – εργοθεραπευτή – φυσιοθεραπευτή. Το σύστημα M.O.R.E περιλαμβάνει αναπνευστικές ασκήσεις καθώς και χρήση σφυριχτρών διαφορετικού βαθμού δυσκολίας σε επίπεδο κινητικό, στοματικό και οπτικό.

Intensive interaction

Το πρόγραμμα Εντατικής Αλληλεπίδρασης είναι μια προσέγγιση στην οποία ο ειδικός είναι η βασική εκπαιδευτική πηγή καθώς χρησιμοποιώντας τις εκφράσεις του προσώπου και τη γλώσσα του σώματος, εμπλέκει τον εκπαιδευόμενο σε μια εξελικτική ακολουθία δραστηριοτήτων κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι δραστηριότητες αυτές παρέχουν στο άτομο με επικοινωνιακές και μαθησιακές δυσκολίες τη δυνατότητα να κατακτήσει τις προ – γλωσσικές δεξιότητες της επικοινωνίας, όπως είναι η αλληλεπίδραση με τους άλλους, η εναλλαγή σειράς , η χρήση και κατανόηση της βλεμματικής επαφής, η χρήση και κατανόηση των εκφράσεων του προσώπου και το μοίρασμα της προσοχής.

TEACCH

Θεραπεία & Εκπαίδευση Παιδιών με Αυτισμό & Διαταραχών Επικοινωνίας: Αποτελεί ένα πρόγραμμα εναλλακτικής εκπαίδευσης, για παιδιά με διαταραχές του αυτιστικού φάσματος, που ενσωματώνει παρεμβάσεις σε περιβάλλον, ημερήσιο πρόγραμμα, αντικείμενο εργασίας, και επικοινωνία.

Makaton

Αφορά ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της επικοινωνίας για άτομα που εμφανίζουν ένα ευρύ φάσμα αναπτυξιακών δυσκολιών και στοχεύει στην ανάπτυξη της κατανόησης και χρήσης του λόγου. Δίνει τη δυνατότητα να καλλιεργηθούν οι δεξιότητες επικοινωνίας και λόγου και να αξιοποιηθούν με ένα απλό αλλά πολύ λειτουργικό τρόπο βελτιώνοντας την κοινωνική ζωή και την καθημερινότητα. Μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα τα περιβάλλοντα δηλαδή στο σπίτι, στο σχολείο, στο χώρο απασχόλησης και εργασίας, σε κέντρα αναψυχής και άθλησης, στο Νοσοκομείο, Οικοτροφείο κ.λπ.. Η διδακτική του προσέγγιση εστιάζεται, σε πρώτο επίπεδο, στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων επικοινωνίας και γλώσσας και σε ένα υψηλότερο επίπεδο, στην κατάκτηση της ανάγνωσης και της γραφής.